- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
Wie heeft recht op het Basisbankdienst-pakket?
In het Basisbankdienst-pakket zit een betaalrekening met beperkte functionaliteiten. Je betaalt daarvoor een wettelijk bepaald forfaitair tarief.
Je hebt recht op dit pakket als je aan deze voorwaarden voldoet:
- Je verblijft legaal in een lidstaat van de EU of je hebt de Belgische nationaliteit, verblijft buiten een lidstaat en je werd uiterlijk tien jaar geleden geschrapt uit het Belgisch bevolkingsregister.
- Je hebt nog geen betaalrekening of basisbankdienst bij een andere financiële instelling in België.
- Je gebruikt de rekening voor privédoeleinden en niet voor beroepsdoeleinden
- Je bent niet veroordeeld voor oplichting, misbruik van vertrouwen, bedrieglijke bankbreuk, valsheid in geschrifte.
- Het aanvaarden van je aanvraag is conform de antiwitwaswetgeving en -regelgeving.
- Je hebt geen andere rekeningen in België waarop jaarlijks gemiddeld minstens 6.000 euro staat.
Wat is inbegrepen in het Basisbankdienst-pakket ?
- Eén betaalrekening
- Eén debetkaart
- Overschrijvingen op papier of elektronisch in euro in de SEPA-zone
- Geldopnemingen met je debetkaart in euro aan Argenta-bankautomaten en bankautomaten van andere banken
- Geldopnemingen met je debetkaart aan Argenta-bankautomaten en bankautomaten van andere banken
- Abonnement Argenta Internetbankieren voor Argenta Internetbankieren en de Argenta-app
- Doorlopende betalingsopdrachten en domiciliëringen
- Overschrijvingen op papier, stortingen en geldopnemingen in euro of andere valuta aan het loket in België
Hoeveel kost het?
1,60 euro per maand
Wat is niet inbegrepen en niet mogelijk?
- Chequeboek
- Kredietkaart
- Kredietopening
- Onder nul gaan
Hoe vraag je het Basisbankdienst-pakket aan?
Je kunt het Basisbankdienst-pakket aanvragen in een Argenta-kantoor. Ga langs in het dichtstbijzijnde kantoor of maak een afspraak.
Meer info
Voor behandeling van klachten en geschillen in eerste lijn:
Argenta Klachtenbeheer, Belgiëlei 49-53 - 2018 Antwerpen, telefoon: 03 285 56 45 (van 9 tot 16 uur) - klachtenbeheer@argenta.be
Voor behandeling van klachten en geschillen in tweede lijn:
Ombudsfin, North Gate II, Koning Albert II-laan 8, bus 2 - 1000 Brussel, telefoon: 02 545 77 70 - ombudsman@ombudsfin.be / www.ombudsfin.be
Algemene Directie Economische Inspectie, North Gate III, Koning Albert II-laan 16 - 1000 Brussel, telefoon: 02 277 54 84 - eco.inspec.fo@economie.fgov.be / https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
Voor verdere informatie over de basisbankdienst van FOD economie