Verzekeringsdekkingen Silver- en Gold-pakket: hoe schade aangeven?

Volg de stappen om je aangifte vlot in te dienen

Van pakjes van webshops tot reizen en concerttickets: onderstaande dekkingen beschermen tal van aankopen van minstens 50 euro, op voorwaarde dat je ze hebt betaald vanuit je Silver- of Gold-pakket.

Aankoopbescherming bij schade en diefstal

  • bij het Silver-pakket en Gold-pakket
  • Zorg bij accidentele schade voor een vaststelling door de verkoper dat de schade niet te herstellen is.
  • Doe bij diefstal aangifte bij de politie en vraag een kopie van het proces verbaal.
  1. Druk het aangifteformulier 'Aankoopbescherming bij schade en diefstal' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.

Bescherming bij online aankopen

  • bij het Silver-pakket en Gold-pakket
  • Neem eerst via mail contact op met de leverancier indien je product niet, onvolledig of beschadigd werd geleverd.
  • Wanneer een oplossing uitblijft dien je binnen de 90 dagen een aangifte in bij Europ Assistance.
  1. Druk het aangifteformulier 'Bescherming bij online aankopen' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.

Reisannulatie

  • alleen bij het Gold-pakket
  • Breng bij annulatie of onderbreking van je reis zo snel mogelijk je reisorganisatie op de hoogte.
  • Breng bij reisannulatie Europ Assistance binnen de 72 uur op de hoogte.
  • Bewijs de reden voor annulatie met bijvoorbeeld een medisch attest in geval van ziekte of een proces verbaal in geval van diefstal of verlies van tickets of identiteitsbewijzen.
  1. Druk het aangifteformulier 'Reisannulatie' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.

Schade aan huurwagen

  • alleen bij het Gold-pakket
  • Beschrijf de staat van de wagen zowel voor als na de schade.
  • Vraag bij diefstal een kopie van je verklaring aan de politie.
  1. Druk het aangifteformulier 'Schade aan huurwagen' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.

Ticketannulatie

  • alleen bij het Gold-pakket
  • Kijk eerst na of je zelf kosten van het ticket kunt recupereren. Deze kosten zijn namelijk niet gedekt door de waarborg.
  • Bewijs de reden voor annulatie door bijvoorbeeld een medisch attest in geval van ziekte of een proces verbaal in geval van diefstal of verlies van tickets.
  1. Druk het aangifteformulier 'Ticketannulatie' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.

Verlengde garantie

  • alleen bij het Gold-pakket
  • Vraag een offerte of raming om het toestel te laten herstellen.
  • Laat de herstelling pas uitvoeren wanneer Europ Assistance je aangifte heeft behandeld.
  1. Druk het aangifteformulier 'Verlengde garantie' af, vul het in en scan het, of neem een foto.
  2. Zorg voor de nodige bewijsstukken, opgesomd in het aangifteformulier.
  3. E-mail het ingevulde formulier samen met je bewijsstukken naar claims@europ-assistance.be.
  • Binnen de 3 werkdagen mag je een antwoord van Europ Assistance verwachten.
  • Bewijsstukken die je vandaag nog niet hebt kun je achteraf nog e-mailen. Vermeld dan zeker het dossiernummer dat je hebt gekregen.
  • Als je dossier volledig is wordt het binnen de 15 werkdagen behandeld.
  • Vragen over je dossier kun je mailen naar claims@europ-assistance.be. Vermeld je dossiernummer. Of bel naar het telefoonnummer dat is meegedeeld.
  • Voor algemene vragen kun je contact opnemen met je Argenta-kantoor of de Klantendienst, maar ze behandelen je schadedossier niet.

Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket gekoppeld aan het Silver-pakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 8700008028, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Europ Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0888.

Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket gekoppeld aan het Gold-pakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 8700008038, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Europ Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0888.