Documenten digitaal ontvangen

5 redenen om je documenten digitaal te ontvangen

  • Je hebt meteen toegang tot nieuwe documenten in je Argenta-app of Argenta Internetbankieren. Je hoeft niet te wachten op de postbedeling.
  • Al je documenten zijn veilig en permanent bewaard op één centrale plek.
  • Digitale documenten hebben dezelfde juridische waarde als papieren documenten. Heel wat attesten worden al automatisch gedeeld met officiële instanties, denk maar aan je vooringevulde belastingaangifte.
  • Je wordt altijd via mail verwittigd als er een nieuw document beschikbaar is.
  • Je gebruikt minder papier en dat is uiteindelijk beter voor het milieu.

Over welke documenten gaat het?

Het gaat om verschillende types van documenten die we je wettelijk verplicht moeten bezorgen in het kader van je klantrelatie met Argenta of die betrekking hebben op je producten bij Argenta.

  • Documenten: bijvoorbeeld een vervaldagbericht van een verzekering
  • Attesten: bijvoorbeeld een fiscaal attest van een hypothecaire lening
  • Brieven: bijvoorbeeld toelichting bij een wijziging aan een product dat je hebt

Rekeninguittreksels en uitgavenstaten van kredietkaarten ontvang je standaard digitaal (enkel aanpasbaar via Argenta Internetbankieren).

Hoe ontvang ik mijn documenten digitaal?

Via de Argenta-app

  • Meld je aan in de Argenta-app.
  • Klik op ‘Meer’ en scroll naar ‘Communicatie en documenten’
  • Klik op ‘Voorkeur documenten ontvangen’
  • Schuif het balkje ‘Digitaal ontvangen’ op groen

Je vindt je documenten bij ‘Communicatie’ in de tab rechts ‘Documenten’

Via Argenta Internetbankieren

  • Meld je aan in Argenta Internetbankieren
  • Klik op 'Mijn profiel' rechts bovenaan
  • Klik op 'Mijn privégegevens en vervolgens op 'Algemene gegevens'. 
  • Onderaan kan je 'digitaal 'activeren

Je vindt je documenten bovenaan in Argenta Internetbankieren.