itsme

De makkelijkste en veiligste manier om aan te melden in de app en het internetbankieren

  • Veilig aanmelden en tekenen
  • Geen digipas of debetkaart
  • Geen wachtwoord of login

Wat is itsme?

itsme® is een gratis app waarmee je makkelijk en veilig je identiteit aantoont en transacties bevestigt.

Digipas niet meer nodig

Kies je voor itsme®? Dan heb je je digipas niet meer nodig in de Argenta-app. Je itsme®-code van vijf cijfers is voldoende om je bijvoorbeeld te registreren in de Argenta-app. Ook inloggen in allerlei overheidstoepassingen, zoals MyMinfin en mypension.be, doe je gewoon met je itsme®-code.

Hoe itsme® in­stal­le­ren?

1. Download en installeer de gratis app op je smartphone. 

2. Je kunt itsme® op twee manieren installeren:

  • Met je eID en eID-kaartlezer 
  • Met een debetkaart* en digipass 
3. Maak een itsme®-account aan.

*Je kunt hiervoor je Argenta-debetkaart niet gebruiken. Ontdek hier met welke debetkaarten je itsme® kunt installeren.

Hoe itsme in­stal­le­ren?

1. Download en installeer de gratis app op je smartphone. 

2. Je kunt itsme® op twee manieren installeren:

  • Met je eID en eID-kaartlezer 
  • Met een debetkaart* en digipass 
3. Maak een itsme®-account aan.

*Je kunt hiervoor je Argenta-debetkaart niet gebruiken. Ontdek hier met welke debetkaarten je itsme® kunt installeren.

itsme in de Argenta-​​app

Met itsme® kun je de Argenta-app registreren en acties bevestigen in de Argenta-app.
Opgelet: zorg er eerst voor dat je een geactiveerde itsme®-account hebt. Volg daarvoor de stappen hierboven.

Registratie van de Argenta-app met itsme®

Voor het eerste gebruik op een nieuw toestel moet je de Argenta-app registreren. Hou je Argenta-debetkaart bij de hand. Mocht je de Argenta-app op een tablet registreren, dan heb je ook je smartphone met itsme® nodig.

keuzemenu voor de tekenmethode: Digipass en debetkaart of itsme

Stap 1

Open de Argenta-app. Klik op ‘Ik ben al klant’ als je een Argenta-klant bent; klik op ‘Word nu klant’ als je nog geen Argenta-klant bent.

Volg de stappen in de Argenta-app tot op het scherm ‘Kies je tekenmethode’. Klik op ‘itsme®.

Stap 2

Vul je gegevens en je kaartnummer in. Kies een pincode.

Screenshot van de itsme-app, waar je je registratie moet bevestigen

Stap 3

Bevestig je registratie.

Tekenen in de Argenta-app

Je kunt met itsme® acties bevestigen waarvoor je vroeger je digipas nodig had.

  • Een eenmalige overschrijving doen boven je limiet
  • Een begunstigde opslaan
  • Je daglimiet verhogen

itsme in Argenta In­ter­net­ban­kie­ren

Met itsme® kun je je makkelijk aanmelden in het internetbankieren. Hou je smartphone bij de hand en zorg ervoor dat je een geactiveerde itsme®-account hebt.
Nog geen itsme-account? Download de itsme®-app hier.

Screenshot van het keuzemenu, waarbij je kunt kiezen tussen itsme of debetkaart en digipass

Stap 1

Ga naar Argenta Internetbankieren en kies voor ‘Aanmelden met smartphone en itsme®’. Vul je kaartnummer in en klik op 'Aanmelden'.

Screenshot van itsme, waar je je moet identificeren

Stap 2

Je wordt doorverwezen naar de website van itsme®. Vul je gsmnummer in en klik op 'Verstuur'.

Screenshot van de itsme-app, waar je je registratie moet bevestigen

Stap 3

Open je itsme®-app op je smartphone en bevestig met je 5-cijferige itsme-code, je vingerafdruk of face-ID

Tekenen in Argenta Internetbankieren

Je kunt met itsme® acties bevestigen waarvoor je vroeger je digipas nodig had.

  • Overschrijvingen van grote bedragen tekenen
  • Overschrijvingen in de map ‘Te tekenen overschrijvingen’ tekenen
  • Je daglimiet verhogen

Online aankopen tekenen met itsme

Je kunt online aankopen met je smartphone, tablet of computer tekenen met itsme®

Je hebt daarvoor een itsme®-account nodig. Je moet ook minstens één keer in de Argenta-app of Argenta Internetbankieren aangemeld hebben of een verrichting getekend hebben met itsme®.

Opgelet: aankopen in een app van een handelaar/winkel zijn pas voltooid na bevestiging in de app

  • Koop je iets op de website van een handelaar? Dan is de betaling afgerond nadat je getekend hebt met itsme®.
  • Koop je iets in de app van een handelaar? Keer terug naar de app van de handelaar nadat je getekend hebt via itsme® en bevestig de betaling daar nog eens. Doe je dat niet, dan is de aankoop niet voltooid.

Verschijnt de optie ‘Tekenen met itsme®’ niet bij een online aankoop?

Doe dan een van deze twee acties:

De volgende werkdag zal de optie ‘Tekenen met itsme®’ wel verschijnen en kun je jouw online aankopen met itsme® tekenen.

Werkt het niet?

Heb je de itsme®-app proberen te installeren, maar krijg je een foutmelding? Of ondervind je problemen bij het tekenen? Neem dan contact op met de klantendienst van itsme®. Zij helpen je graag verder.